Podstawy E-comerce, czyli merytoryczne rozważania czy sklep internetowy z pamiątkami ma racje bytu

E-comerce, bo od tego należy zacząć. Ostatnim czasem święci triumfy popularności. To pojęcie w najszerszym znaczeniu dotyczy sprzedaży przez Internet. Zarówno miejsca, gdzie ta sprzedaż ma się odbywać, Jak również zachęcania potencjalnych kupców do odwiedzania akurat twojego „internetowego sklepu”. Cudzysłów, bo to nie zawsze musi być strona sklepu internetowego. Czasem jest to sprzedaż przez media społecznością czasem na serwisach z aukcjami internetowymi. Jednak to własny sklep daje największe możliwości.

Sklep internetowy — czy to dla ciebie?

Podobno tyle wiemy o sobie, w jakim stopniu poddano nas próbie. W przypadku decyzji biznesowych ta sentencja nie zawsze ma racje bytu. Czasem wskazane jest ryzyko. Czasem nawet najpewniejszy plan biznesowy może okazać się ogromnym rozczarowaniem przez jedną niewłaściwe dogotowaną potrawę na drugim końcu świata. Nie, nie musisz się łapać za głowę, jaki makaron na uszy ci nawijam. Chcę tylko zbudować pewien grunt do dalszych rozważań. Bo po pierwsze wiedza a drugie ocena ryzyka a potrzecie więcej funduszy niż zakładałeś.

Ile kosztuje sklep internetowy…

Prawdopodobnie jedno z najczęściej zadawanych pytań. Na które odpowiedź usłyszysz raczej na końcu rozmowy. Właściwie przed Tobą są cztery możliwości:

  • Sklep internetowy, który zrobisz sobie sam — Internet jest na tyle bogaty, że znajdziesz w nim nie jeden przepis na zrobieni sklepu internetowego. I nie taki sklep nie jest za darmo. Zapłacisz za niego czasem oraz część rozwiązań jest płatna.
  • Sklep internetowy „kupiony na Allegro” – Jeśli lubisz ryzyko i rozczarowania połączone ze stratą pieniędzy. To ta opcja jest dla Ciebie. Wszystkie oferty sklepów za 500 nawet i za 1000 są podejrzane. Ponieważ taka kwota z reguły nie pokrywa wynagrodzenia programisty z jakimś doświadczeniem. Musisz przygotować się albo stronę zrobi ci student informatyki w stylu z podpunktu wyżej, albo stronę, która niby nowa a namysł przywodzi początki Internetu.
  • Sklep internetowy na abonament — Możesz skorzystać z rozwiązań abonamentowych. Zasada opiera się na tym, że ty płacisz, nazwijmy to „czynsz”. W zamian dostajesz gotowe rozwiązanie, z którym możesz działać praktycznie od razu. Minus to cena. Co okres rozliczeniowy suma wydanych funduszy na stronę rośnie. Czasem po roku czasem po kilku latach bije na głowę wszystkie inne rozwiązania.
  • „Profesjonalny” sklep internetowy — Czyli taki od agencji interaktywnej z prawdziwego zdarzenia. Gzie, twój projekt potraktują w należyty sposób. Tak jest to najdroższe rozwiązanie na start. Jednak w agencji ktoś uświadomią cię, czym jest optymalizacja, pozycjonowanie oraz SEM. Uwierz, jeśli nie wiesz co te pojęcia znaczą. Nie bież się za sklep internetowy tylko stracisz.

Wcale nie zapomniałem o sklepie internetowym z pamiątkami….

Ten temat wymagał pewnego wprowadzenia. Dokładniej garści wiedzy, dla której uważam jak uważam. Czyli moim zdaniem. Internetowy sklep z pamiątkami to ryzyko niewspółmierne do potencjalnych zysków. Moja opinia wynika z analizy subtelnie popartej danymi. Z jednej strony należy postawić koszty a z drugiej zyski. Zacznijmy od zysków. Na samym handlu detalicznym po kilka sztuk praktycznie nie zarobisz. Potrzebny jest również klient hurtowy. To praktycznie odcina rozważania wszystkim ni producentom. Dropshipping tu nie załatwi sprawy. Teraz czas na koszty. Po pierwsze stworzenie sklepu internetowego. Po drugie koszty wykonania/kupna asortymentu. Po trzecie marketing. Po czwarte Twój czas. Czy każdy skazany jest na porażkę? Oczywiście, że nie jednak jak wspomniałem ryzyko jest ogromne a szans niewiele.